Όχι στο ξεπούλημα του ΟΛΠ

ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΛΠ
ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΑΣΚΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΙΣΧΥΡΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Την Τετάρτη στις 26 Φλεβάρη 2014 συζητήθηκε στην Οικονομική Επιτροπή της Βουλής το σχέδιο της προκήρυξης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ξεπούλημα του 67% των μετοχών από το 74,14 % που έχει το Δημόσιο ( το 25,86 % είχε πωληθεί πριν μερικά χρόνια όταν ο ΟΛΠ έγινε Α.Ε. και μπήκε στο χρηματιστήριο ) του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ. Ουσιαστικά μιλάμε για πλήρη ιδιωτικοποίηση.

Η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών αποτελεί προτεραιότητα της συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, της ΕΕ, γιατί είναι ένας ακόμα χρυσοφόρος τομέας για το μεγάλο κεφάλαιο. Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ καμιά ωφέλεια δεν θα προσφέρει στο λαό μας εκτός από λίγα αργύρια για να πάνε στους τοκογλύφους δανειστές.
Οι συνέπειες άμεσες ή έμμεσες θα είναι ολέθριες για τις γειτονιές του ευρύτερου Πειραιά ανεξάρτητα από τον τρόπο πώλησης το χαμηλό ύψος του τιμήματος, τα διάφορα προσφερόμενα προνόμια και τις φοροαπαλλαγές προς στο ιδιωτικό κεφάλαιο:

Οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους θα είναι τρομακτικές, ήδη οι εργαζόμενοι έχουμε πληρώσει ακριβά την παραχώρηση στην COSCO. Ο ΟΛΠ επιδόθηκε σε πρόγραμμα εθελούσιων αποχωρήσεων και μετατάξεων για να παραδώσει την προβλήτα στο μονοπώλιο καθαρό από εργασιακά δικαιώματα. Η COSCO, αυτό που έκανε ήταν να επιβάλει στους εργαζόμενους που προσέλαβε καθεστώς σύγχρονης δουλείας. Με την σύμβαση παραχώρησης στην COSCO, χάθηκαν συνολικά1000 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης, 400 βγήκαν με εθελούσια έξοδο που πλήρωσε το Δημόσιο, ενώ οι υπόλοιποι εκδιώχθηκαν και αντικαταστάθηκαν από 250 μόνιμους που πληρώνονται ως ανειδίκευτοι και 150 που πληρώνονται εκ περιτροπής ενοικιαζόμενοι από υπεργολάβους.

Ο υπουργός Ναυτιλίας δεσμεύτηκε ότι με την ιδιωτικοποίηση θα υπάρξουν δεσμεύσεις στον «επενδυτή» να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας και τα εργασιακά μας δικαιώματα. Ας μας πει ένα παράδειγμα που έγινε κάτι τέτοιο.

Χαμένοι από χέρι δεν θα βγουν μόνο οι εργαζόμενοι στα λιμάνια. Η κυριαρχία των μονοπωλίων σε όλη τη λιμενική δραστηριότητα του Πειραιά θα έχει ολέθριες επιπτώσεις και στους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς επαγγελματίες. Δεν σμπαράλιασε για παράδειγμα μικρές επιχειρήσεις η COSCO.
Παράλληλα καταστροφικές συνέπειες θα υπάρξουν για την Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος και τα Ναυπηγεία.

Το Εθνικό λιμάνι του Πειραιά αποτελεί το μεγάλο Ναυτιλιακό Κέντρο της χώρας, αποτελεί ισχυρή μηχανή και εργαλείο Ανάπτυξης γι’ αυτό απαιτείται συνολικός και συλλογικός σχεδιασμός για την μεγιστοποίηση των πολυτροπικών δυνατοτήτων τους. Τα λιμάνια από πλευράς δικαίου ανήκουν στη δημόσια κτήση, είναι Κοινής Ωφέλειας προορίζονται για την άμεση εξυπηρέτηση δημοσίου σκοπού, η διαχείρισή τους αντιδιαστέλλεται προς την ιδιωτική περιουσία και ασκούν Δημόσια Εξουσία (ελεύθερες ζώνες, τελωνειακές, λιμενικές, υγειονομικές, πυροσβεστικές, πύλες εισόδου – εξόδου στην χώρα, ασφάλειας, περιβάλλοντος, ρυμούλκησης, ναυαγίων κ.α.).

Το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα λιμάνι πολυσύνθετων δραστηριοτήτων: Ασκεί έργο σε 7 κλάδους λιμενικής δραστηριότητας: (α) Ακτοπλοΐα, (β) Κρουαζιέρα, (γ) Car-terminal, (δ) Ro-Ro, (ε) εμπορευματοκιβώτια, (στ) ναυπηγοεπισκευή και (ζ) περιβαλλοντικές και εφοδιαστικές υπηρεσίες. Αποτελεί το κύριο λιμάνι της ακτοπλοΐας , συνδέοντας την ηπειρωτική Ελλάδα με τα νησιά (ισχυρός πυλώνας στήριξης της νησιωτικής πολιτικής ), το κύριο λιμάνι εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων της χώρας (πάνω από 55%), το κύριο λιμάνι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (90%), το κύριο λιμάνι car – terminal (95%) της χώρας.

Με απλά λόγια, τα λιμάνια δεν μπορούν να αποτελέσουν ιδιωτική περιουσία, κακώς μεταφέρθηκαν οι μετοχές των λιμανιών στο ΤΑΙΠΕΔ και κάκιστα το ΤΑΙΠΕΔ πουλάει το 67% των μετοχών του ΟΛΠ από το 74% που έχει το Κράτος.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, το Διοικητικό του Συμβούλιο κατά την συνεδρίαση ενέκρινε τους όρους της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ΑΕ, αφού έλαβε υπόψη τα σχόλια που διατυπώθηκαν κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής. Η διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει άμεσα και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του έτους».

Στην Αττική υπάρχουν 4 λιμάνια, ο Πειραιάς, η Ελευσίνα, το Λαύριο, η Ραφήνα. ( Αττικό Λιμενικό Σύστημα )
Ο χερσαίος και Θαλάσσιος χώρος ανήκουν στο Δημόσιο
Ο ΟΛΠ Α.Ε. διανύει την τέταρτη χρονιά κερδών μετά τις εξελίξεις του 2009. Με τζίρο 115 εκ. ευρώ, ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα 960 εκ. ευρώ, Η ΚΠΑ ( Καθαρή Παρούσα Αξία ) του ΟΛΠ ( με τις παραχωρήσεις ) είναι περίπου 2 δις €

Οι εργαζόμενοι πρέπει να απορρίψουν τις αυταπάτες που καλλιεργούν αυτές οι δυνάμεις, το ψευτοδίλημμα για το αν η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και ιδιαίτερα του ΟΛΠ θα γίνει με απευθείας πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών ή με τη μορφή των παραχωρήσεων ή μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα). Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια επιβάλλεται να σηκώσουν ανάστημα, να μην επιτρέψουν να τους βάλουν στο χέρι. Να μην εγκλωβιστούν στους μονοπωλιακούς ανταγωνισμούς και στην αποπροσανατολιστική παρέμβαση αυτών των δυνάμεων οι οποίες πρέπει να απομονωθούν.

Πρέπει να δημιουργηθεί ένα κοινό μέτωπο με όλες τις δυνάμεις που άμεσα ή έμμεσα θίγονται όπως, οι ναυτεργάτες, γιατί τα μονοπώλια θέλουν να μεταφέρουν τα εμπορεύματα με καράβια που θα έχουν φτηνά πληρώματα, οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και στα άλλα ναυπηγεία, που αποτελούν μέρος του λιμενικού συστήματος και ήδη έχουν χτυπηθεί από αυτούς τους σχεδιασμούς, οι αυτοαπασχολούμενοι και οι ΕΒΕ, τα λαϊκά στρώματα στις πόλεις και στα νησιά, που θα πληρώσουν ακόμα πιο ακριβά τις συνέπειες αυτής της πολιτικής.

Τα λιμάνια, σαν κρίκος στην αλυσίδα των μεταφορών, μπορούν να αποτελέσουν ισχυρό εργαλείο ανάπτυξης για το κράτος, που θα έχει ως κριτήριο την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών και όχι την κερδοφορία των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων.

Η κυβέρνηση των υποτακτικών και της υποτέλειας αντιμετωπίζει το ζήτημα της Ανάπτυξης με το ξεπούλημα του Δημόσιου πλούτου το ίδιο κάνει και τα λιμάνια που συνδέονται με τους σημαντικούς κλάδους της Οικονομίας, των Μεταφορών, του Τουρισμού, της Ναυτιλίας, της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, των Ναυπηγείων.

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΛΠ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΑΣ

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θα δυσκολέψει ακόμα πιο πολύ την προοπτική και την αναβάθμιση της πόλης μας.

Οι επιπτώσεις στην προοπτική της πόλης μας θα είναι καταστροφικές.
Όπως γνωρίζετε ο ΟΛΠ σχεδιάζει μεταξύ των άλλων και την επέκταση του επιβατικού λιμένα έξω από τα φυσικά του όρια δηλαδή επέκταση του λιμένα για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων στην πλευρά της Πειραϊκής και στην περιοχή της Δραπετσώνας κλείνουν όλη την παραλία και τους όρμους από τον μόλο του Κράκαρη μέχρι την ΕΥΔΑΠ και θέλουν να φέρουν μεγάλα γιότ, τα σκάφη της ακτοπλοΐας και κρουαζιερόπλοια δηλαδή κάνουν λιμάνι την παραλία της περιοχής Ανάπλασης στερώντας στους κατοίκους την ελεύθερη πρόσβαση προς την θάλασσα. Επέκταση γίνεται και στον Εμπορικό λιμάνι.

Η περιοχή των Εργοστασίων στον Δήμο μας είναι η μοναδική ελεύθερη περιοχή για τους κατοίκους των περιοχών μας για πράσινο, αθλητισμό, πολιτισμό, κοινωνικές εξυπηρετήσεις με ελεύθερη πρόσβαση στη θάλασσα.

Δεν είναι τυχαίο ότι χρησιμοποιούν την πολιτιστική ακτή σαν το τυρί στην φάκα προκειμένου να περάσουν την επεκτατική πολιτική της υπεργιγάντωσης του λιμανιού.

Αλήθεια τι θέλει ο ΟΛΠ στην ευρύτερη περιοχή του Καστρακίου.

Γνωρίζετε ότι έχει στείλει κυκλοφοριακή μελέτη ο ΟΛΠ προς τον Δήμο για πεζοδρόμηση της Κανάρη, άλλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και μεγάλο parking που θα δημιουργήσουν πρόβλημα στην περιοχή.

Τι συζητάει ο Δήμαρχος με το κομμάτι Μελετόπουλου δίπλα στο 2ο Γυμνάσιο – Λύκειο, ακούγεται για τσιμεντοποίηση και χτίσιμο.

Τι θέλει ο ΟΛΠ μεταξύ των λιμανιών ενώ μιλάμε για Ελεύθερη δημόσια παραλία μεταξύ των δύο λιμανιών από Κράκαρη μέχρι την ΕΥΔΑΠ που ποτέ δεν την χρησιμοποίησε σαν λιμάνι εκτός από τα εργοστάσια.
Η κυβέρνηση του ΝΔ- ΠΑΣΟΚ είτε χωριστά είτε μαζί , ταυτίζονται με τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα σε βάρος του λαού της Δραπετσώνας- Κερατσινίου.

Την ίδια στάση κρατά και η περιφέρεια.

Το ίδιο κάνει και η σημερινή διοίκηση του Δήμου στο κορυφαίο ζήτημα της πόλης μας όχι μόνο συμβιβάστηκε αλλά ανέχτηκε , συνέργησε και αποδέχτηκε τον σχεδιασμό του ΟΛΠ και της κυβέρνησης ανίκανη να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Αξίζει να υπογραμμίσουμε ότι έχουμε επιπλέον αρνητικές εξελίξεις όπως η κατάργηση του Οργανισμού της Αθήνας, η αγορά της BP ( Mobil ) από τον Μελισανίδη μάλιστα με θετική γνωμοδότηση του Δημάρχου.
Η ευρύτερη περιοχή Καστρακίου, η πρώην περιοχή Βιομηχανική της Ανάπλασης είναι οι περιοχές που θα αλλάξουν την φυσιογνωμία της πόλης μας πράσινο, αθλητισμό, πολιτισμό, κοινωνικές εξυπηρετήσεις με ελεύθερη πρόσβαση στη θάλασσα.

Σ’ αυτή την φάση, καθοριστικός παράγοντας για λύσεις προς όφελος της περιοχής είναι η ενεργοποίηση του λαϊκού παράγοντα και όλων των δυνάμεων που οραματίζονται μια πόλη για μας και τα παιδιά μας.
Διεκδικούμε αυτά που μας στέρησαν.

Αυτά που μας αξίζουν, στο όραμα ενός καλύτερου κόσμου