Διεκδικούμε την πόλη μας
Διεκδικούμε αυτά που μας στέρησαν,
αυτά που μας αξίζουν
Συνδημότες Συνδημότισσες
Σίγουρα, οι εκλογές τον Μάη έχουν την δική τους σημασία και πρέπει να σταλεί ηχηρό μήνυμα ιδιαίτερα σε εκείνες τις πολιτικές δυνάμεις και τους εκφραστές τους που έχουν οδηγήσει την μεγάλη πλειοψηφία του λαού σε φτώχεια ανεργία εξαθλίωση και υποτέλεια.
Μας έχουν κατακλύσει με ψέματα και ψεύτικες υποσχέσεις και πολλά θα.
Τους τελευταίους μήνες το Δημοτικό Συμβούλιο εμφανίζει την εικόνα διάλυσης. Οι συνεδριάσεις γίνονται μετά από 3 ή 4 προσπάθειες και συνήθως με απαρτία του 1/3 των δημοτικών συμβούλων. Την ίδια εικόνα διάλυσης είχαν και οι τοπικές δημοτικές κοινότητες. Δεν είναι τυχαίο ότι η παράταξη που διοικεί το Δήμο σκόρπισε και διαλύθηκε και έφτιαξε άλλη.
Αυτό έχει επιπτώσεις στην λειτουργία του Δήμου και τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Φτάσαμε σε σημείο να δίνουμε το κλάδεμα σε ιδιώτες να νοικιάζουμε απορριμματοφόρα και η καθαριότητα και το πράσινο να είναι στα μαύρα χάλια τους.
Σίγουρα τα προβλήματα που απασχολούν την πόλη μας είναι παρά πολλά όπως, η ανεργία, η καθαριότητα το πράσινο, η αξιοποίηση της τεράστιας περιουσίας του Δήμου, η δωρεάν παροχή υπηρεσιών κοινωνικού χαρακτήρα, η φιλολαϊκή πολιτική η αναβάθμιση και ενεργή συμμετοχή του λαού μας δηλ. ενίσχυση της άμεσης Δημοκρατίας. Μεγάλες ή μικρές παρεμβάσεις Ορεινός όγκος, το πρώην εργοστάσιο Καχραμάνογλου, Νεκροταφείο την Ανάστασης, περιοχή Ταμπάκικου, ο χώρος της ΔΕΗ, αναβάθμιση και αξιοποίηση των κινηματοθεάτρων, χώρων πολιτισμού και του πρώην Δημαρχιακού μεγάρου στην Δραπετσώνα, η περιοχή Καστράκι από την Πεζογέφυρα του Αγίου Διονυσίου μέχρι το Κλειστό ( μαζί με τον ΟΣΕ ) μια περιοχή πάνω από 60 στρέμματα, την διαμόρφωση του χώρου και το μνημείο της μεγάλης απόδρασης των Βούρλων, ανάπλασης της πρώην βιομηχανικής περιοχής, τα ζητήματα της νεολαίας, της παιδείας, κλπ.
Όμως πιστεύουμε ότι σε κάποια ζητήματα που βρίσκονται σε αρνητική εξέλιξη και σκόπιμη αδράνεια πρέπει να μπουν σε ιεράρχηση και προτεραιότητα πριν είναι αργά.
Οι παρεμβάσεις που χρειάζονται και θα συμβάλλουν για την βελτίωση των υποδομών της πόλης μας είναι:
Δύο σημαντικές αρνητικές εξελίξεις το ξεπούλημα του λιμανιού, και η φωτογραφική απόφαση τροποποίησης του Γ.Π.Σ. του Υπουργού ΥΠΕΚΑ Γ. Μανιάτη προς όφελος των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, Μελλισανίδη, Lafarge ( πρώην ΑΓΕΤ ), δίνει την δυνατότητα να κτιστούν βιομηχανίες, βιοτεχνίες, γραφεία, κατοικίες λιμάνι για κρουαζιερόπλοια γιότ αποκλεισμένη παραλία και θάλασσα και μέσο συντελεστή δόμησης 0,6.
Την ίδια περίοδο η διαλυμένη διοίκηση του κ. Τζανή δεν προέβη σε καμιά διαμαρτυρία για την επέκταση του λιμανιού στο χώρο της Ανάπλασης, συναίνεσε να δοθεί άδεια λειτουργίας των εγκαταστάσεων της BP, δεν αντέδρασε στην αγορά της από τον μεγαλοεπιχειρηματία Μελλισανίδη, χρησιμοποιεί την Formula 1 σαν προπέτασμα καπνού και αποπροσανατολισμού και συμφωνεί με την επέκταση του λιμανιού στην περιοχή Ανάπλασης.
Μάλιστα επιδεικνύει μια επιστολή Σαμαρά που εκφράζει στήριξη να δημιουργηθεί στην περιοχή της Ανάπλασης πίστα προδιαγραφών Formula 1. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πίστα Formula 1 τα τελευταία 30 χρόνια έχει γίνει περιοδεύον θίασος ανά την Ελλάδα , Τατόϊ, Λουτράκι, Μάλεμε Κρήτης, Μαραθώνας, Μέγαρα, Τρίπολη, Σέρρες, Ρόδος, Κομοτηνή, με ιδιαίτερη έμφαση στην Χαλανδρίτσα κοντά στη Πάτρα, στον Ορχομενό Βοιωτίας, στο Ελληνικό και τελευταία τη Δραπετσώνα
Περιοδεύον Θίασος η πίστα, Χαλανδρίτσα, Ελληνικό, Ορχομενός, Μέγαρα κλπ. τώρα Δραπετσώνα.
Αξίζει να θυμίσουμε ότι: στο άρθρο 15 του ν. 1515/1985 του Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας περιβάλλοντος της Αθήνας αναφορικά για την Δραπετσώνα γράφει: Η εξυγίανση έντονα υποβαθμισμένων περιοχών, όπως της περιοχής του εργοστασίου της Δραπετσώνας και των ακτών του Ασπροπύργου και του Περάματος
Το δε άρθρο 1 παρ. 3γ του ν. 2730/1999 εντάσσει την Δραπετσώνα στη δημιουργία συστήματος πόλων υπερτοπικής σημασίας στους οποίους χωροθετούνται Ολυμπιακά έργα καθώς και συμπληρωματικές αθλητικές εγκαταστάσεις. κλπ.
Γι’ αυτό πρώτα απ’ όλα και πάνω απ’ όλα ο λαός του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας πρέπει να ακυρώσει την εγκληματική πράξη του υπουργού σχετικά με την τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού σχεδίου στην περιοχή της Ανάπλασης με όλα τα μέσα και τους τρόπους και με Προσφυγή στο Σ.τ.Ε. Για μας που ζούμε εδώ αγαπάμε την πόλη μας θέλουμε μια Ανάπλαση που θα ικανοποιεί τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού μας και όχι των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων που πρόθυμα υπηρετούν πολλοί γυρολόγοι της πολιτικής.
Ο λαός της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου με την ιστορία και τους αγώνες του και ξέρει και μπορεί να επιβάλλει λύσεις προς όφελος του.
Ποια ήταν η κατάσταση στην περιοχή της Ανάπλασης πριν κάποια χρόνια.
Η περιοχή της Ανάπλασης
Αξίζει να θυμηθούμε όταν λειτουργούσαν τα εργοστάσια χημική βιομηχανία Λιπασμάτων, Γυαλάδικό Τσιμεντάδικο, Γυψάδικο κλπ. οι συνθήκες περιβάλλοντος ήταν τραγικές και άθλιες, η θάλασσα κοκκίνιζε από τον σιδηροπυρίτη, ο ραδιενεργός φωσφογύψος όταν ριχνόταν στη θάλασσα νέκρωνε κάθε ζωή ( πάνω από 10 εκατομ. τόνοι είναι στην περιοχή του σχιστού ). Η ατμοσφαιρική ρύπανση και μόλυνση τραγική οξέα, διοξείδιο θείου, άνθρακος, φθορίου, αζώτου σε συνδυασμό με την τσιμεντόσκονη και την σκόνη του γυψάδικου, τις οσμές δημιουργούσαν μαζί με τους άλλους ρύπους θανατηφόρο μείγμα.
Ποιες είναι οι συνθήκες σήμερα
Η εικόνα που εμφανίζει η περιοχή σήμερα είναι:
Όλες οι ρυπογόνες μονάδες των εργοστασίων έχουν κλείσει ή ισοπεδωθεί εκτός από το πρώην εργοστάσιο της Mobil που έγινε BP και πρόσφατα αγοράστηκε από τον Μελλισανίδη.
Συγκεκριμένα: το εργοστάσιο Λιπασμάτων ( έκταση 220 στρεμ. περίπου ) έχει ισοπεδωθεί εκτός από κάποια κουφάρια διατηρητέων ( silos, Ινστιτούτο Κανελλόπουλος, υδατόπυργος, καμινάδα κλπ. )
Η ΑΓΕΤ ( Lafarge ) έκτασης 117 στρεμ. σταμάτησε την παραγωγική δραστηριότητα το 1984 γιατί φτιάχτηκε νέο εργοστάσιο στο Μηλάκι.
Το Γυψάδικο έκλεισε το 1990, ο χώρος αγοράστηκε από τον Δήμο. Ο Δήμος έχει συνολικά στην ιδιοκτησία του περίπου 120 στρέμματα.
Η λιμενοβιομηχανική ζώνη – παραλία 120 στρεμ. περίπου είναι ελεύθερη και ιδιοκτησιακά ανήκει στο Δημόσιο.
Η περιοχή της Νάφθας 47 στρέμματα
Η BP έχει 36 στρέμματα. Το 1914 λεγόταν Standard Oil Company, το 1930 μετονομάστηκε σε Socony Vacuum Company και το 1955 σε Mobil Oil Hellas. Το 1984 η Mobil Oil μεταφέρθηκε στην περιοχή του Ασπροπύργου τα καύσιμα και από τότε η εγκατάσταση δραστηριοποιείται στην αποθήκευση και διακίνηση λιπαντικών.
Το 2000 η Mobil Oil αγοράστηκε από την ΒP Hellas A.E. που με την επιστολή Τζανή συμφώνησε να παράγει λάδια και να έχει καύσιμα.
το 2012 ο όμιλος της Aegean, συμφερόντων Δημήτρη Μελισσανίδη εξαγόρασε την ΒP Hellas και έγινε OIL ONE A.B.E.E.
Αδιαπραγμάτευτες θέσεις για το περιεχόμενο της Ανάπλασης
Η μόνη ρεαλιστική λύση που εξυπηρετεί τις ανάγκες του λαού και όχι των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων, δίνει προοπτική για μια πιο ανθρώπινη και σύγχρονη πόλη πρέπει να έχει τα πιο κάτω χαρακτηριστικά:
Ο χαρακτήρας της Ανάπλασης είναι Δημόσιος – Κοινωνικός.
Την πρωτοβουλία του όλου εγχειρήματος την έχει το Δημοτικό Συμβούλιο γιατί σύμφωνα με το ιδιοκτησιακό καθεστώς και τους νόμους 1337/1983 και 2507/1997 περί αναπλάσεων γίνεται ο βασικός ιδιοκτήτης και σε γη και σε χρήμα ( από την προσφορά σε γη και χρήμα που πρέπει να δώσουν οι ιδιοκτήτες για να ενταχθούν στο σχέδιο πόλης ).
Είναι χαρακτηριστικό ότι με τους νόμους 2507/1997 και 1337/1983, τον αποχαρακτηρισμό της παραλιακής ζώνης, την υποχρεωτική εισφορά σε γη και χρήμα των ιδιοκτητών ο Δήμος γίνεται ο μεγάλος ιδιοκτήτης πάνω από 450 στρέμματα γης και περίπου 30 εκατ. ευρώ ρευστό για να φτιαχτούν τα έργα κοινωνικής υποδομής χώρια τις διεκδικήσεις και όλων των άλλων.
Φορέα Ανάπλασης δηλ. αυτός που θα υλοποιήσει το συνολικό έργο είναι ο Δήμος.
Παραλία δημόσια με ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση για το λαό της περιοχής μας
Το παλλαϊκό αίτημα της ανάκτησης, της ελεύθερης πρόσβασης και της αξιοποίησης της παραλιακής ζώνης από το μόλο Κράκαρη μέχρι την ΕΥΔΑΠ στα πλαίσια της Ανάπλασης και των αναγκών των κατοίκων του Δυτικού Πειραιά είναι και δίκαιο και ώριμο.
Τα όρια της χερσαίας ζώνης ,σύμφωνα με τον ν. 1559/1950, μπορούν να εκταθούν μέχρι 250 μέτρα για τις περιοχές που δεν υπάρχει σχέδιο πόλης και για αυτές που υπάρχει μέχρι 160 μέτρα.
Μια θαλάσσια μετώπη πάνω από διακόσια στρέμματα.
Είναι η μοναδική διέξοδο του Δυτικού Πειραιά προς την θάλασσα.
Ο αιγιαλός και η παραλία είναι Δημόσια αγαθά κοινόχρηστα ανήκουν στην κυριότητα του Δημοσίου. και είναι χαρακτηρισμένος σαν λιμενική ζώνη. Ο ΟΛΠ ποτέ δεν το χρησιμοποίησε σαν τέτοιο. Ο χώρος αυτός χρησιμοποιείτο για τις ανάγκες των εργοστασίων γι’ αυτό χρειάζεται άμεσα ο αποχαρακτηρισμός της λιμενικής ζώνης.
Λέμε Όχι στο κλείσιμο της Παραλίας ( ΟΛΠ, Τζανής, Κυβέρνηση )
Θέλουμε Ελεύθερη Δημοτική και Αναβαθμισμένη η Παραλία
Πράσινο. Δημιουργία πράσινου επιπέδου πόλης συνδυασμένο με άλλες κοινωνικές λειτουργίες για να δημιουργήσει ασπίδα στην περιβαλλοντική υποβάθμιση.
Κατασκευή Νοσοκομείου Παίδων για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και των νήσων.
Αθλητικές εγκαταστάσεις. Δημιουργία Δημοτικού Ανοιχτού Αθλητικού Κέντρου (γήπεδα ποδοσφαίρου, στίβου, 5χ5, μπάσκετ, κολυμβητήριο, τένις κλπ).
Πολιτιστικές Εγκαταστάσεις. Δημιουργία χώρων πολιτισμού με παράλληλη διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης της περιοχής και ανάδειξη της σύγχρονης και αρχαίας ιστορίας.
Μουσείο σύγχρονης βιομηχανικής ιστορίας, ή άλλης δραστηριότητας, διατήρηση και αξιοποίηση κτισμάτων με αρχιτεκτονική και ιστορική αξία, ανάδειξη των νεωτέρων και αρχαιολογικών μνημείων.
Κυκλοφοριακό – Συγκοινωνιακό. Κυκλοφοριακή και Συγκοινωνιακή μελέτη και δίκτυο σταθερής τροχιάς ελαφρύ μετρό ή τραμ.
Η προκαταρκτική πρόταση ανάπλασης μαζί με το πρόγραμμα ανάπλασης και την πολεοδομική μελέτη ανάπλασης αποτελούν τα απαραίτητα εργαλεία για να προωθήσει το μεγάλο αίτημα της ανάπλασης της περιοχής εργοστασίων.
Η Προκαταρκτική πρόταση ανάπλασης περιέχει:
α) τοπογραφικό διάγραμμα με κατάλληλη κλίμακα και τα όρια της περιοχής.
β) τα συγκεκριμένα στοιχεία που συντρέχουν για να γίνει η ανάπλαση.
γ) τον τρόπο ή τους τρόπους που θα γίνει η ανάπλαση.
δ) στοιχεία προκαταρκτικού σχεδίου του προγράμματος Ανάπλασης (εκτίμηση συνολικού κόστους, τρόπος χρηματοδότησης, υποχρεώσεις ιδιοκτητών, χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης ).
Πρόγραμμα ανάπλασης – Φορείς
1. Με το πρόγραμμα ανάπλασης συστηματοποιείται σε συγκεκριμένο
χρονοδιάγραμμα το σύνολο των κατευθύνσεων, μέτρων, παρεμβάσεων, μελετών και διαδικασιών, οι προτεραιότητες, η κατανομή και εξεύρεση πόρων, ο προϋπολογισμός επί μέρους έργων και δαπανών ανά εμπλεκόμενο στο πρόγραμμα φορέα και κάθε άλλη σχετική με την υλοποίηση της ανάπλασης πρόβλεψη. Ειδικά περιλαμβάνει:
α) κτηματογράφηση της περιοχής, β) σύνταξη και έγκριση της πολεοδομικής μελέτης ανάπλασης της περιοχής και των τυχόν ειδικότερων μελετών, γ) τρόπο και μέσα πολεοδομικής επέμβασης.
2. Το πρόγραμμα είναι κυλιόμενο, ετήσιο και μεσοπρόθεσμο.
3. Ως φορέας ανάπλασης ορίζεται ο δήμος ή αυτόν που θα φτιάξει ο δήμος.
Μελέτη ανάπλασης
Η μελέτη ανάπλασης περιοχής περιλαμβάνει την πολεοδομική μελέτη και τις σχετικές ειδικές μελέτες που απαιτούνται για την υλοποίηση του προγράμματος ανάπλασης του προηγούμενου άρθρου, ιδίως οικονομοτεχνική μελέτη, ειδική αρχιτεκτονική μελέτη και κτιριακές μελέτες.
Συντελεστής Δόμησης, ανώτατο ύψος, ποσοστό κάλυψης.
Ο Σ.Δ. πρέπει να είναι μικρότερος δυνατόν και εκεί που υπάρχουν κτίρια που πρέπει να μείνουν και τον ξεπερνούν να γίνεται συμψηφισμός και εκεί που προβλέπεται μεγαλύτερος να τροποποιηθεί και να κατέβει. Το ίδιο με το ποσοστό κάλυψης και το ύψος.
Εισφορά σε γη και χρήμα
Η εισφορά της γης των ιδιοκτητών είναι 60% ( άρθρο 8 του ν. 1337/83 )
είτε είναι εντός ή εκτός βιομηχανικής ζώνης για την διαμόρφωση των κοινόχρηστων και κοινωφελών έργων και 25% εισφορά σε χρήμα ( άρθρο 21 του ν. 2508/97 ) για την κατασκευή των κοινόχρηστων και κοινωφελών έργων.
Ο Δήμος με την εισφορά σε γη και με την υπάρχουσα ιδιοκτησία που έχει γίνεται ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης γης στην περιοχή Ανάπλασης.
Παράλληλα με την εισφορά σε χρήμα των ιδιωτών ιδιοκτητών αποκτά ένα σεβαστό ποσό πάνω από 25 εκατ. Ευρώ για να ξεκινήσουν τα έργα άμεσα από την παραλία.
Μέσα πολεοδομικής επέμβασης
( ΖΕΕ, ΖΕΚ κλπ. )
Χρηματοδοτικά μέσα – Ειδικά κίνητρα
( ΕΤΕΡΠΣ, κοινοτικά προγράμματα, επιχορηγήσεις, πρόγραμμα Δημ. Επενδύσεων, υποχρεωτικές, εθελοντικές εισφορές κλπ. )
Για την πόλη μας, την Δραπετσώνα – Κερατσίνι, η περίοδος είναι κρίσιμη για το μέλλον και την προοπτική της. Γι’ αυτό έχει μεγάλη σημασία να αναδειχθεί μια Δημοτική Αρχή και ένα Δημοτικό Συμβούλιο ανάλογο και αντάξιο του λαού μας και της ιστορίας του.
Μια Δημοτική Αρχή που να διαχειρίζεται και να αξιοποιεί το δημοτικό χρήμα ορθολογικά και με διαφάνεια, σύμφωνα με τις ανάγκες των πολιτών και όχι να το σπαταλά.
Να έχει ανοιχτό τον δήμο σε κάθε δημότη και οι προσλήψεις να γίνονται με διαφάνεια, μοριοποιημένα αξιοκρατικά και κοινωνικά κριτήρια.
Να υπερασπίζεται τα αιτήματα των δημοτών της, ενάντια στην ακρίβεια, την ανεργία την υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής τους.
Να στηρίζει τους αγώνες τους για αύξηση των εισοδημάτων , ιδιαίτερα των χαμηλόμισθων και των συνταξιούχων. Να αντιτάσσεται σε κάθε σκέψη περικοπής των κοινωνικών παροχών , όπως είναι η κοινωνική ασφάλιση , η υγεία, η πρόνοια.
Να βελτιώνει συνεχώς τον κοινωνικό ρόλο του Δήμου και την παροχή υπηρεσιών κοινωνικού χαρακτήρα προς τους δημότες.
Να αντιτάσσεται στη λογική της ανταποδοτικότητας και της φορολόγησης του δημότη. Να αρνείται να επιβάλλει νέους φόρους για έργα και υπηρεσίες που ο λαός ήδη έχει πληρώσει, από την άμεση και έμμεση φορολογία του από το κράτος.
Να αγωνίζεται για Διοικητική Αυτοτέλεια και Οικονομική Αυτάρκεια με πάγιο εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής.
Να υπερασπίζεται τα δημοκρατικά δικαιώματα του λαού μας, ενάντια σε κάθε είδους καταστολή και περιορισμό των ελευθεριών του.
Να αγωνίζεται για την προστασία και ανάδειξη των ιστορικών μνημείων και της πολιτιστικής κληρονομιάς.