Αρνητικές εξελίξεις για την Ανάπλαση της πρώην βιομηχανικής Περιοχής Δραπετσώνας – Κερατσινίου

Διεκδικούμε αυτά που μας στέρησαν, αυτά μας αξίζουν

Αρνητικές εξελίξεις για την Ανάπλαση της πρώην βιομηχανικής Περιοχής Δραπετσώνας – Κερατσινίου

 

περιοχή ανάπλασης

Μαζί με το ξεπούλημα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας στην Cosco έχουμε και το ξεπούλημα της περιοχής της Ανάπλασης.
Κάποιοι σφουγγοκωλάριοι πανηγυρίζουν και μιλάνε για δικαίωση του λαού μας κρύβοντας την πραγματική αλήθεια.Ποια είναι η πραγματικότητα.

  • 1. Ξεπουλήθηκε το πρώτο λιμάνι της χώρας από μια κυβέρνηση και ένα υπουργό που προέβαλαν την υπεράσπιση με κάθε μέσο του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού.
    Είναι γνωστή η δημόσια σημασία λιμανιού του Πειραιά στην οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου, όχι μόνο του ευρύτερου Πειραιά αλλά και της πατρίδας μας.
    Αποτελεί πολύπλευρο στρατηγικό αναπτυξιακό εργαλείο, κερδοφόρα δημόσια επιχείρηση κοινωφελούς χαρακτήρα, συνδέεται με την επικοινωνία και την ασφάλεια των νησιών μας, την μας διακινείται ο κύριος όγκος του εμπορίου των επιβατών και εξασφαλίζει σημαντικό ποσοστό στην απασχόληση. Διαχειρίζεται τεράστια δημόσια περιουσία και υποδομή ( αιγιαλός παραλίες εξοπλισμός κλπ. ).
    Η μετατροπή ενός κρατικού μονοπωλίου σε ιδιωτικό δεν αποτελεί ούτε μεταρρύθμιση, ούτε ανάπτυξη. Η κυβέρνηση πρώτα ξεπουλάει και μετά νομοθετεί. Κανένα μνημόνιο δεν έβαζε θέμα την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ.
    Το τελικό τίμημα της πώλησης δεν έγινε γνωστό, υπολογίζεται λίγο πιο πάνω από 350 εκατομ. Ευρώ. για ολόκληρο το λιμάνι ( container, car terminal, ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευή με 4 δεξαμενές, υποδομές σε 37 χιλιόμετρα, 5 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα γης, κτήρια, μηχανήματα, δίκτυα κλπ. ) αποτελεί μέγα σκάνδαλο και πρόκληση. Μόνο από τις δύο προβλήτες που παραχώρησε στην Cosco πήρε 1 δις. Ευρώ και ετήσιο νοίκι 110 εκατ. ευρώ.
    Εκτός των άλλων προνομίων φρόντισε να απαλλάξει την Cosco από τα τέλη καθαριότητας, φωτισμού.
  • 2. Στο θέμα της Ανάπλασης της περιοχής των πρώην εργοστασίων, έδωσαν το τυρί των 86 στρεμμάτων της παραλίας λιπασμάτων και ουσιαστικά ακυρώνουν της ανάπλαση της περιοχής των 640 στρεμμάτων αφού, κατοχυρώνουν την λειτουργία της HEC, OIL ONE με δεξαμενές καυσίμων, λαδιών του εργοστασίου επεξεργασίας λυμάτων και επεκτείνουν τον Εμπορικό λιμένα από τον όρμο Δραπετσώνας μέχρι την περιοχή του Αρμού στο Πέραμα.
    Η επέκταση του εμπορικού λιμανιού να περιλάβει και τον όρμο Δραπετσώνας με αντίστοιχες υποδομές μαζί με την ρυπογόνα και επικίνδυνη δραστηριότητα της OIL ONE της HEC κλπ. έρχεται σε αντίθεση με τις χρήσεις γης πράσινου, πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού και αναψυχής.
    Αξίζει να σημειωθεί και να υπογραμμιστεί ότι το άρθρο 28 του Ν. 4342/2015 Ρυθμίσεις για τον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας αναφέρει ρητά και κατηγορηματικά:
    Η παράγραφος 5 του τμήματος του Παραρτήματος IV του ν. 4277/2014 (Α΄ 156), το οποίο αναφέρεται στα «Προγράμματα Ειδικών Παρεμβάσεων Μητροπολιτικού Χαρακτήρα για την Αττική» της παραγράφου 4 του άρθρου 14 του νόμου αυτού, αντικαθίσταται ως εξής:
    Οργανωμένη πολεοδομική ανασυγκρότηση – ανάπτυξη στο παραλιακό μέτωπο εξακοσίων σαράντα (640) στρεμμάτων του δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, αξιοποιώντας πλεονεκτήματα της θέσης λόγω γειτνίασης με το λιμένα Πειραιά, σύμφωνα με τις εξής κατευθύνσεις:
  • α) Δημιουργία ενός πόλου υπερτοπικής εμβέλειας για την αναβάθμιση του δυτικού Πειραιά, με χρήσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού, πράσινου και αναψυχής. Έμφαση δίνεται στην ενίσχυση χρήσεων, αυτού του χαρακτήρα, άμεσα συνδεδεμένων με τη λειτουργία του αστικού ιστού και στην χωροθέτηση συμπληρωματικών χρήσεων της αναψυχής προς το θαλάσσιο μέτωπο.
    β) Εξασφάλιση σημαντικών αδόμητων χώρων για κοινόχρηστες χρήσεις και χρήσεις αναψυχής στην κατεύθυνση αποκατάστασης της συνέχειας μεταξύ γειτονικής ενδοχώρας και παραλιακού μετώπου με τη δημιουργία εκτεταμένου πάρκου κοινόχρηστου πρασίνου, που θα προκύψει στο μεγαλύτερο ποσοστό από την εφαρμογή εργαλείων πολιτικής γης και εισφορών, όπως αυτά καθορίζονται από την πολεοδομική μελέτη ανάπλασης που εκπονείται από το δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας. Η χρήση αναψυχής θα εφαρμοστεί μετά την εξειδίκευσή της από την πολεοδομική μελέτη. Ο μέγιστος συντελεστής δόμησης που είναι δυνατόν να καθοριστεί από την πολεοδομική μελέτη ορίζεται σε 0,15 επί της συνολικής έκτασης.
  • γ) Προστασία και ανάδειξη των μνημείων βιομηχανικής αρχαιολογίας με επανάχρησή τους με συμβατές στις ανωτέρω χρήσεις δραστηριότητες, οι οποίες ανάγονται στην ιστορικότητα, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις της περιοχής.
    δ) Εξασφάλιση αποτελεσματικής προσπέλασης με μέσα σταθερής τροχιάς για την εξυπηρέτηση του Πειραιά, αλλά και για τη σύνδεση της περιοχής με το δήμο Κερατσινίου ? Δραπετσώνας».
    Και ενώ περιμέναμε τα αυτονόητα όλη η παραλία των 110 στρεμμάτων να αποδοθεί στον Δήμο και να αξιοποιηθούν οι δύο όρμοι έρχεται η κυβέρνηση με την μορφή του κατεπείγοντος να ψηφήσει το νομοσχέδιο με τίτλο Σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ΑΕ και άλλες διατάξεις και συγκεκριμένα για την περιοχή της Ανάπλασης στο Παράρτημα 3.1 περιοχή λιμένος αναφέρει:
    α. Ο Εμπορικός λιμένας εκτείνεται από τον όρμο Δραπετσώνας έως την περιοχή Αρμός στο Πέραμα ( συμπεριλαμβανομένης της πρώην έκτασης του ΟΔΔΥ ) σε μήκος ακτογραμμής 13 χιλιομέτρων κατά προσέγγιση. Κατά μήκος της εν λόγω ακτογραμμής περιλαμβάνονται οι εξής περιοχές και δραστηριότητες, ξεκινώντας από το νότιο τμήμα: α) οι ναυπηγοεπισκευαστικές εγκαταστάσεις στον όρμο Δραπετσώνας, β) ο χώρος στάθμευσης οχημάτων Γ1, γ) το εργοστάσιο της ΔΕΗ, δ) ο στρατιωτικός προβλήτας, ε) ιχθυόσκαλα Κερατσινίου, στ) χώρος στάθμευσης οχημάτων Γ2, ζ) Προβλήτας Ι, ΙΙ και ΙΙΙ.
    Από την συγκεκριμένη παράγραφο του νόμου διαπιστώνεται: 1) ότι το εμπορικό λιμάνι επεκτείνεται στην μισή περιοχή της Ανάπλασης. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ίδιος ο Δήμος γνώριζε και ζήτησε μόνο τα 90 στρέμματα παραλίας από τα 110 και τελικά έδωσαν τα 86. Σε επίσκεψη που είχαμε με τον Υπουργό μεταξύ των άλλων ζητήσαμε να δοθεί στο Δήμο όλη παραλία η απάντηση ήταν ότι πρέπει να συναινέσει η COSCO και τελικά κατέληξε σε όχι .
  • 2) Με την μετατροπή της μισής περιοχής της Ανάπλασης σε λιμάνι διασφαλίζει την λειτουργία της HEC και της OIL ONE ( καζάνια καυσίμων, λαδιών και εργοστάσιο επεξεργασίας λυμάτων από τα πλοία ), που οι δραστηριότητες αυτές δεν προβλέπονται στις χρήσεις γης πράσινου, πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού και αναψυχής που προβλέπονται το Ν. 4342/2015.
    3) Στο άρθρο 11 Φορολόγηση και σχετικά θέματα μεταξύ των άλλων αναφέρει καμιά Δημοτική Αρχή ή άλλη οργανωτική της υπομονάδα δεν έχει την εξουσία ή το δικαίωμα να επιβάλλει ανταποδοτικά τέλη ή φόρο ηλεκτροδοτούμενων εκτάσεων αναφορικά με χώρους που περιλαμβάνονται στα παραχωρούμενα περιουσιακά στοιχεία όπως τους νόμους 1080/1980, 1828/1989, Π΄Δ 30/1996, του Ν. 3463/2006 ή με οποιανδήποτε άλλο τρόπο.
    Η επίσκεψη Τσίπρα στην περιοχή της Ανάπλασης δημιούργησε προσδοκίες και ελπίδες ότι κάτι καλό θα δημιουργηθεί εκεί, δυστυχώς σύντομα διαψεύστηκαν αντί να υπηρετήσουν τις ανάγκες του λαού μας προτίμησαν τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.
    Συμπέρασμα, μετά απ’ αυτές τις αρνητικές εξελίξεις αντί για προβληματισμό, ανησυχία, κινητικότητα για να αποτρέψουμε τα χειρότερα έχουμε πανηγυρισμούς και δικαίωση των αγώνων του λαού μας.
    Η Ανάπλαση της πρώην βιομηχανικής περιοχής που βρίσκεται μεταξύ του εμπορικού και επιβατικού λιμένα πρέπει να υπηρετεί τις ανάγκες του λαού μας και όχι των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων, με Φορέα Ανάπλασης το Δημόσιο, όπου ο δήμος έχει αποφασιστικό ρόλο, Παραλία, Ελεύθερη, Δημόσια, Διευρυμένη από του Κράκαρη μέχρι τον Νέο Μόλο Δραπετσώνας, Πράσινο επιπέδου πόλης, Αθλητικές εγκαταστάσεις, δημιουργία Δημοτικού Ανοιχτού Αθλητικού Κέντρου (γήπεδο ποδοσφαίρου με στίβο, 5χ5, μπάσκετ, κολυμβητήριο, τένις κλπ), Πολιτιστικές Εγκαταστάσεις, δημιουργία χώρων πολιτισμού με παράλληλη ανάδειξη και διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης της περιοχής, ανάδειξη των νεωτέρων και αρχαιολογικών μνημείων ( ταφικό μνημείο Θεμιστοκλή διατηρητέα κλπ. ) , Μουσείο σύγχρονης βιομηχανικής ιστορίας, διατήρηση και αξιοποίηση κτισμάτων με αρχιτεκτονική και ιστορική αξία, Κατασκευή Νοσοκομείου Παίδων για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και των νήσων, Κυκλοφοριακή και Συγκοινωνιακή μελέτη και δίκτυο σταθερής τροχιάς ελαφρύ μετρό ή τραμ.

Χωρίς τίτλο1

Ξεφύγαμε από αυτές τις συνθήκες μην ξαναγυρίσουμε πίσω

Αξίζουμε καλύτερα, Αξίζουμε περισσότερα

παραλία ανάπλασης

πρόταση για παραλία

Παραλία Δημόσια Ελεύθερη και με τους δύο όρμους. Αναβαθμισμένη χωρίς περιορισμούς και κάγκελα για τον λαό μας

protash paralia
Δικαίωμα στο όνειρο

protash paralia

Ο ταινιόδρομος του Κράκαρη όχι μόνο δεν πρέπει να κατεδαφιστεί αλλά ανακαινισμένος μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς και τοπόσημο.